Google Derinlemesine Analiz, Teyitli Haber! Tıkla ve favori kaynağın yap.

Domuz böbreği nakledilen ilk hastaydı... Hayatını kaybetti

ABD'de domuz böbreği nakledilen ilk hasta olan 62 yaşındaki Richard Slayman, hayatını kaybetti. Yapılan açıklamada; 62 yaşındaki adamın ölümünün operasyondan kaynaklanmadığı aktarıldı.

Domuz böbreği nakledilen ilk hastaydı... Hayatını kaybetti
KAYNAK:
|
GİRİŞ:
12.05.2024
saat ikonu 13:18
|
GÜNCELLEME:
12.05.2024
saat ikonu 13:18

Dünyada ilk kez domuz böbreği nakli yapılan Richard Slayman'in hayatını kaybettiği açıklandı. Operasyonu gerçekleştiren Massachusetts Hastanesinden yapılan açıklamada; ölümünün kendilerinin gerçekleştirdiği ameliyattan kaynaklandığına dair bir belirti bulunmadığı aktarıldı.

Domuz böbreği nakledilen ilk hastaydı... Hayatını kaybetti - 1. Resim
(Richard Slayman)

KSENOTRANSPLANTASYON TEDAVİSİ NEDİR?

Hayvan hücre, doku ya da organlarının, nakil bağışı bekleyen insanlara nakledilmesi olarak bilinen "ksenotransplantasyon" tedavisi, Mayıs 2022'de beyin ölümü gerçekleşmiş 2 hastaya geçici olarak domuzdan böbrek nakli yapılmasıyla denenmişti.

ABD'nin Maryland eyaletindeki bir hastanede, 7 Ocak 2022'de ilk defa domuz kalbi nakledilen 57 yaşındaki David Bennett, operasyondan 2 ay sonra hayatını kaybetti.

DOMUZ KALBİ NAKLEDEN KİŞİ ÖLMÜŞTÜ...

Aynı hastanede, 20 Eylül 2023'te ikinci defa domuzdan insana kalp nakli ameliyatı yapılmış, naklin yapıldığı 58 yaşındaki Lawrence Faucette operasyondan 6 hafta sonra yaşamını yitirmişti.

ETİKETLER
#Organ Nakli
#Dünya
YorumYORUM YAZ
Uyarı
Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.