Google Derinlemesine Analiz, Teyitli Haber! Tıkla ve favori kaynağın yap.

Türkiye'ye düşecekti, havada patlatmışlar!

1963 yılında Sovyetler Birliği’nin Türkiye’ye düşmekte olan gizli bir uydusunu havada patlattığı ortaya çıktı.

Türkiye'ye düşecekti, havada patlatmışlar!
KAYNAK:
|
GİRİŞ:
12.05.2017
saat ikonu 10:06
|
GÜNCELLEME:
12.05.2017
saat ikonu 10:06

Rus Moskovski Komsomolets gazetesi, Sovyet savaş gazisi ve pilot Asadulla Nigmatullin’in hayatını anlatırken Sovyet dönemine ait bir uydu kazasına da değindi.
 
Gazetesinin iddiasına göre, Kosmos-3 adlı Sovyet uydusu iniş sırasında önceden belirlenen yoldan saptı. Gazete, “Kosmos-3 uydusu Türkiye’nin üzerine düşüyordu ve bu yüzden uyduyu havada patlattılar” iddiasında bulundu.
 
Sputnik‘in Rus tarihi kaynaklarından yaptığı araştırmaya göre, Kosmos-3 uydusu bilimsel araştırmalar amacıyla 24 Nisan 1962’te Rusya’nın Astrahan bölgesindeki fırlatma rampası Kapustin Yar’dan fırlatılmıştı. Kazanın Ağustos 1963’te meydana geldiği öne sürülüyor.

ETİKETLER
#Dünya
YorumYORUM YAZ
Uyarı
Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.