Kategoriler
UYGULAMALAR
İstanbul

Fenerbahçe’de olağanüstü seçimli genel kurulun ardından teknik direktörlük bilmecesinin çözülmesiyle birlikte, ismi sarı-lacivertli kulüple güçlü şekilde anılan Aykut Kocaman’dan ilk açıklama geldi. Kulübün resmi olarak İsmail Kartal’ı göreve getirdiğini duyurmasının ardından kamuoyunu aydınlatma ihtiyacı hissettiğini belirten tecrübeli teknik adam, süreçte yaşanan perde arkası gelişmeleri ilk kez paylaştı.

Son bir aylık dönemde basında yer alan yanıltıcı haber ve yorumlar nedeniyle açıklama yapmanın lüzumlu hale geldiğini vurgulayan Aykut Kocaman, sürecin 1 Mayıs 2026 Cuma günü başladığını belirtti. Kocaman, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: "1 Mayıs 2026 Cuma günü Sayın Aziz Yıldırım'ın daveti üzerine başlayan ve sonrasında resmi bir paydaşı olmadığım bu süreçte; Sayın Oğuz Çetin'le Fenerbahçe'nin sezon planlaması, transfer tercihleri ve mevcut oyuncu dengesi üzerine kapsamlı, yoğun ve uyumlu bir çalışmamız olmuştur."

Çalışmaların uyum içinde ilerlemesine rağmen teknik kadro değerlendirmesi aşamasında sürecin beklenmedik bir şekilde tıkandığını ifade eden deneyimli hoca, iletişimin bir anda kopmasına dikkat çekti: "Ancak finalde teknik kadro değerlendirmesi sırasında uzlaşı zemini arayışımız sürerken 16 Haziran Salı gecesi saat 23.58'de Oğuz Çetin'le yaptığımız ve iyi dileklerle bitirdiğimiz telefon görüşmesi sonrası ansızın iletişim kesilmiştir. Ertesi gün Fenerbahçe Yönetim Kurulu'nun bir tercihte bulunduğu yönündeki haberler kamuoyuna medya aracılığıyla yansımış ve tarafım da bu yolla bilgi sahibi olmuştur."

Futbolda başarı ve başarısızlığın yönetimlerin sorumluluğunda olduğunu ve kongre üyelerinden onay alan mevcut yönetimin bu tercihi kullanma hakkına sahip olduğunu belirten Kocaman, seçilmiş iradenin kararlarına saygı duyduğunu aktardı. Yeni teknik direktör İsmail Kartal ve ekibine başarı dileklerini ileten Aykut Kocaman, sarı-lacivertli camiaya şu sözlerle seslendi: "Çeşitli vesilelerle daha önce dile getirdiğim gibi; 'Bir spor kulübündeki başarı ve başarısızlıklardaki en büyük pay yönetimlerindir. Çünkü her şey onların kararları ve tercihleriyle şekillenir.' Burada çeşitli vaatlerle Fenerbahçe kongre üyelerinin onayını almış yönetim, tercihlerini kullanmıştır. Seçilmiş iradenin tercihleri ile ilgili sorun olamaz. Tercih edilen İsmail Kartal ve ekibine başarılar diliyorum. Bununla birlikte unutulmasın ki; gerek yıllar içerisinde gerekse de son dönem özelinde şahıslara olan kırgınlığım Fenerbahçe sevgimin önüne hiçbir zaman geçmemiştir. Fenerbahçe'nin menfaatlerinin her şeyden önce gelmesi bilinciyle, bu zorlu süreçte başarılı olunmasını canı gönülden temenni ediyorum."