Google Derinlemesine Analiz, Teyitli Haber! Tıkla ve favori kaynağın yap.

Yahya Amca 40 yıl sonra gazi oldu

Afyonkarahisar'da yaşayan Yahya Avşar, 1985 yılında vatani görevini yerine getirirken geçirdiği bir kaza sonucu gözlerinden birini kaybetti. Kazadan 40 sene sonra 2026 yılında gazilik haklarına kavuştu.

Yahya Amca 40 yıl sonra gazi oldu
KAYNAK:
IHA
|
GİRİŞ:
23.06.2026
saat ikonu 15:13
|
GÜNCELLEME:
23.06.2026
saat ikonu 15:54

Yahya Amca 40 yıl önce 'ın ilçesinde mecburi askerlik görevini yaptığı sırada yaşadığı talihsiz bir kazanın ardından sağ gözünü kaybetmiş ve uzun bir tedavi süresi geçirmişti. Yahya Amca 1986 yılında terhis edilmesinin ardından hayatını yalnızca sol gözüyle devam etti. Yaşadığı kazanın ardından resmi hiçbir başvuru yapmayan Yahya Amca, Devlet Demiryolları'nda (TCDD) işe başlayarak hayatını sürdürdü.

HABERİN ÖZETİ

Yahya Amca 40 yıl sonra gazi oldu

Yahya Avşar, 40 yıl önce askerlik görevi sırasında sağ gözünü kaybettiği talihsiz bir kazanın ardından, Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği'nin girişimleriyle devlet tarafından resmi olarak gazi statüsü onaylanarak haklarından yararlanmaya başladı.
Yahya Amca, 40 yıl önce Şırnak'ın Silopi ilçesinde askerlik görevini yaparken geçirdiği kaza sonucu sağ gözünü kaybetmiştir.
Kaza sonrası resmi bir başvuru yapmayan Yahya Amca, hayatını Devlet Demiryolları'nda (TCDD) çalışarak sürdürmüştür.
Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı'nın girişimleriyle Yahya Avşar için resmi başvuru süreci başlatılmıştır.
Derneğin çalışmaları sonucunda Yahya Avşar'ın başvuruları olumlu sonuçlanarak gazilik statüsü devlet tarafından resmen onaylanmıştır.
Yahya Avşar, yaklaşık 40 yıl sonra gazilik unvanına kavuşmuştur.

YILLAR SONRA GAZİ OLDU

Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı ile irtibata geçen Yahya Avşar için geçtiğimiz yıl resmi başvuru süreci başlatıldı. Derneğin yoğun girişimleri ve yasal işlemlerin yeniden gündeme alınmasıyla birlikte, Avşar’ın başvuruları olumlu sonuçlanarak gazilik statüsü devlet tarafından resmen onaylandı.

Yahya Amca 40 yıl sonra gazi oldu

Konuya ilişkin açıklama yapan dernek başkanı İsmail Kumartaşlı, hak yerini bulduğu için mutlu olduğunu söyledi ve sözzlerine ekledi;
"Kardeşimiz 1986 yılında vatan görevi başında gözünü kaybetti. 2026 yılı itibarıyla ise devletimiz tarafından resmen gazi olarak kabul edilerek haklarından yararlanmaya başladı. Yaklaşık 40 yıl sonra camiamıza ve ailemize katıldı. Geç de olsa gazilik haklarına kavuştu. Bundan sonraki süreçte tüm haklarını kullanacak. Devletimize ve milletimize Allah zeval vermesin."

"ÇOK BÜYÜK BİR GURUR"

Yıllar sonra hakkı olan unvanı göğsünde taşımanın gururunu yaşayan Gazi Yahya Avşar ise duygularını aktarırken, "Gazilik unvanı aldığım için çok mutluyum. Bu gerçekten anlatılabilecek bir duygu değil, çok büyük bir gurur"

ETİKETLER
#şırnak
#Silopi
#Yahya Amca
#Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul Ve Yetimleri Derneği
#İsmail Kumartaşlı
#Yaşam
YorumYORUM YAZ
Uyarı
Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.