Kategoriler
UYGULAMALAR
İstanbul

Yahya Amca 40 yıl önce Şırnak'ın Silopi ilçesinde mecburi askerlik görevini yaptığı sırada yaşadığı talihsiz bir kazanın ardından sağ gözünü kaybetmiş ve uzun bir tedavi süresi geçirmişti. Yahya Amca 1986 yılında terhis edilmesinin ardından hayatını yalnızca sol gözüyle devam etti. Yaşadığı kazanın ardından resmi hiçbir başvuru yapmayan Yahya Amca, Devlet Demiryolları'nda (TCDD) işe başlayarak hayatını sürdürdü.
Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şube Başkanı İsmail Kumartaşlı ile irtibata geçen Yahya Avşar için geçtiğimiz yıl resmi başvuru süreci başlatıldı. Derneğin yoğun girişimleri ve yasal işlemlerin yeniden gündeme alınmasıyla birlikte, Avşar’ın başvuruları olumlu sonuçlanarak gazilik statüsü devlet tarafından resmen onaylandı.

Konuya ilişkin açıklama yapan dernek başkanı İsmail Kumartaşlı, hak yerini bulduğu için mutlu olduğunu söyledi ve sözzlerine ekledi;
"Kardeşimiz 1986 yılında vatan görevi başında gözünü kaybetti. 2026 yılı itibarıyla ise devletimiz tarafından resmen gazi olarak kabul edilerek haklarından yararlanmaya başladı. Yaklaşık 40 yıl sonra camiamıza ve ailemize katıldı. Geç de olsa gazilik haklarına kavuştu. Bundan sonraki süreçte tüm haklarını kullanacak. Devletimize ve milletimize Allah zeval vermesin."
Yıllar sonra hakkı olan unvanı göğsünde taşımanın gururunu yaşayan Gazi Yahya Avşar ise duygularını aktarırken, "Gazilik unvanı aldığım için çok mutluyum. Bu gerçekten anlatılabilecek bir duygu değil, çok büyük bir gurur"