Kategoriler
UYGULAMALAR
İstanbul
Bursa’da Aile Mahkemesi’ne başvuran K.L. isimli genç kadın kocasının cimriliğinden dolayı evliliğini bitirmek istediğini belirtti. Genç kadın boşanmanın yanı sıra mahkemede aylık bin 500 TL yoksulluk nafakası, faizi ile 30 bin TL maddi, 50 bin TL manevi tazminat talep etti. Konu Yargıtay’a uzanırken, yüksek mahkemeden özellikle cimrilerin canını sıkan bir karar çıktı.

Mahkemeye başvuran K.L., ifadesinde kocasının aşırı cimri davrandığını, eve kimsenin gelip gitmesini istemediğini, müşterek evin yaşanabilir şartlara sahip olmadığını iddia etti.

Evin temel ihtiyaçlarının bile yeterince karşılanmadığını belirten K.L. "Beni sürekli, ‘banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin' gibi sebeplerle hakaret edip evden kovuyor. Bir adet patates dahi kalsa eve gıda malzemesi, deterjan almıyor. Çay demlememi bile yasakladı. Kişisel temizliğine de dikkat etmiyordu. Devamlı olarak beni aldatabileceği vurgusunu yapıyordu.” İfadelerini kullandı.

Yüksek mahkemeye göre; ‘elektrik faturası artacak' diye eşi karanlıkta oturmaya zorlamak, ısınma kısıtlamasına gitmek, yiyecek israfı bahanesiyle evdeki temel gıdayı kısıtlamak boşanma ve maddi tazminat sebebi olarak gösterildi. Yargıtay'ın kararının bundan sonraki kararlarda emsal teşkil edeceği belirtildi.