Kategoriler
UYGULAMALAR
İstanbul
İRAN VE ABD'NİN YENİ YOL HARİTASI BELLİ OLDU
İsviçre'de dün gerçekleştirilen ABD ve İran heyetlerinin müzakere görüşmesi 18 saat sürdü. Müzakere görüşmeleri devam ederken ABD Başkanı Donald Trump'ın tehditlerine sinirlenen İran heyeti, protesto amacıyla binadan ayrıldı. Ardından Tahran yönetimi ilk tur görüşmelerin bittiğini açıkladı. Tahran yönetimi ayrıca, Hürmüz Boğazı'ndan geçişler ve ABD'nin taahhütleri üzerinde anlaşıldığını duyurdu. İki ülke 60 günlük bir ateşkes üzerinde mutabık kaldı.
İşte ABD - İran müzakere görüşmesinde yaşanan son gelişmeler...
GÖRÜŞMELER HAFTA BOYUNCA SÜRECEK
Katar ve Pakistan, İsviçre'deki ateşkes görüşmelerine ilişkin ortak bir açıklama yaptı. Bürgenstock'taki teknik görüşmelerin hafta boyunca devam etmesinin planlandığı aktarıldı.

HÜRMÜZ BOĞAZI'NDAN GEÇİŞLER
Anlaşma kapsamında; Hürmüz Boğazı'ndan ticari geçişlerin güvence altına alınması için bir iletişim hattı da kurulacak. Kurulacak olan hat ABD ve İran arasında, Hürmüz Boğaz'ındaki geçişlerde yanlış anlamaları önleyecek. Sürece siyasi gözetim sağlayacak bir Üst Düzey Komite de kuruldu. Teknik komiteler bu üst yapıya düzenli rapor sunacak.

60 GÜNLÜK PLAN DEVREDE
ABD ve İran heyetlerinin 18 saat süren görüşmesinde; 60 gün içinde nihai anlaşmaya varılması için bir yol haritası çıkarıldı. Lübnan'da saldırıların tamamen sona ermesi için bir çatışma önleme birimi kurulmasına karar verildi. Bu birimin İran ve ABD tarafından ortak kurulacağı ve Lübnan ve arabulucularla çalışılacağı ifade edildi.

BARIŞ GÖRÜŞMELERİNİN İLK TURU SONA ERDİ
ABD ve İran heyetlerinin İsviçre’nin Burgenstock kasabasında yürüttüğü müzakerelerin ilk turu sona erdi. Arabulucular Pakistan ve Katar tarafından yapılan ortak açıklamada, "Luzern Gölü Zirvesi"nin olumlu ve yapıcı bir atmosferde gerçekleştirildiği belirtilerek, "Daha ileri teknik görüşmeler için bir mekanizmanın oluşturulması da dahil olmak üzere cesaret verici ilerlemeler kaydedilmiştir" ifadeleri kullanıldı. Tarafların arabuluculuk sürecine siyasi gözetim sağlayacak bir Üst Düzey Komite'nin kurulması konusunda mutabık kaldığı kaydedilen açıklamada, "Başmüzakereciler, düzenli olarak Üst Düzey Komite'ye rapor sunacak; nükleer meselesi, yaptırımlar, Mutabakat Zaptı'nın etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamak amacıyla oluşturulan izleme ve anlaşmazlık çözüm grubunun yanı sıra diğer konulara odaklanan çalışma gruplarına başkanlık edeceklerdir" denildi.

"ABD'LİLERİN TEHDİTLERİNİ CİDDİYE ALMIYORUZ"
ABD ile müzakereler için İsviçre’de bulunan İran Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, ABD Başkanı Trump'ın tehdtlerine cevap verdi. Ülkesinin tehditlere karşı boyun eğmeyeceğinin altını çizen Kalibaf, “Tehditleri bir sonuca ulaşsaydı bugünkü çaresizliğe düşmeyeceklerini hiç düşünmüyorlar mı? ABD’lilerin tehditlerini ciddiye almıyoruz.” ifadelerini kullandı.
