Kategoriler
UYGULAMALAR
İstanbul
Dünya Kupası’na ABD galibiyetiyle veda ettiğimizin Montella sanırım farkında değil. Öyle ki, yaptığı açıklamalara bakınca bu galibiyetle turnuvaya damga vurduğumuzu zannediyor. Turnuva boyunca ortaya koyamadığı oyunu sürekli çeşitli bahanelerle açıklamaya çalıştı ve birbirinden tartışmalı açıklamalara imza attı. Son olarak da galibiyetten dolayı mutlu olduğunu ve ülkeye başları dik döndüklerini söyledi.
Pardon ama bu neyin mutluluğu? Hangi başarının gururunu yaşıyoruz?
Süslü cümlelerle, pembe tablolar çizerek Milli Takım’ı daha ileriye taşıyacağınızı düşünüyorsanız büyük bir yanılgı içindesiniz. Dünyanın dört bir yanındaki Türk taraftarlar, alınan bu galibiyetin artık çok fazla anlam ifade etmediğinin farkında. Eğer bu kadar hırslı, istekli ve mücadeleci bir takım izleyeceksek, insan sormadan edemiyor: Son iki maçta neredeydiniz Montella?
Kadro tercihlerine gelirsek… Sanki turnuva çoktan bitmiş de sahaya ağırlıklı olarak yedeklerden oluşan bir ekip sürülmüş gibiydi. Ancak bu tercih, Montella’yı ters köşeye yatırdı. Turnuva boyunca aynı isimlerde ısrar eden teknik adam, son maçta o oyuncuları kulübeye çekmek zorunda kaldı. Şans bulan oyuncular ise bir an bile mücadeleden vazgeçmeyerek adeta, “Biz de buradayız” mesajı verdi.
Elbette önümüzdeki Uluslar Ligi maçları adına bu performans bir nebze olsun umut verdi. Ancak bu sonucun Dünya Kupası açısından bizim için hiçbir karşılığı yok. Çünkü gerçek değişmedi: Elendik.
Birileri Montella’ya Dünya Kupası’ndan elendiğimizi anlatsın. Biz bu anı yaşamak için tam 24 yıl bekledik. Beklentimiz, teselli galibiyetleri değil; başarı hikâyeleriydi.
Gecenin en değerli açıklaması ise Arda Güler’den geldi. Lafı dolandırmadan, sorumluluktan kaçmadan konuştu. Eminim söyledikleri milyonlarca taraftarın duygularına tercüman olmuştur. Ne yazık ki Montella, turnuva boyunca genç Arda kadar sorumluluk almadı.
Dünya Kupası’nda başarısız oldunuz. Kadro tercihleriniz ciddi şekilde tartışılıyor. Şimdi yapmanız gereken şey çok açık: Şapkanızı önünüze koyup samimi bir özeleştiri yapmak.
Çünkü biz mutlu değiliz, kırgınız.
Hatta çok kızgınız.
